Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
Εικονοθήκη


Εσωτερικοι σύνδεσμοι

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Αγκυροβολιο Βατικα
MarineTraffic.com
counter

Ιανουάριος 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Gold Life/Gaia Group
Gold Life/Gaia Group

Υπόμνημα της ΤΟΥΛΙΠΑΣ για τις αγκυροβολίες - ανεφοδιασμούς των πλοίων.

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Υπόμνημα της ΤΟΥΛΙΠΑΣ για τις αγκυροβολίες - ανεφοδιασμούς των πλοίων.

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι Φεβ 22 2011, 19:23



ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ» ΔΗΜΟΥ ΒΟΙΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣΤ.Κ 23053
ΤΗΛ. 6977887292 – 6975714973 Αριθ, Πρωτ
5
ΦΑΞ
2734047247
e-mail:
toulipagoulimyi@gmail.com Νεάπολη 7 Φεβρουαρίου
2011
ιστότοπος: www.toulipagoulimyi.forumgreek.com






Π Ρ Ο Σ



κ. Διαμαντίδη Ιωάννη

Υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας

Ακτή Βασιλειάδη

185 10 Πειραιάς



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ



1. κ. Παπουτσή Χρήστο

Υπουργό Προστασίας του Πολίτη

Π. Κανελλοπούλου 4

101 77 Αθήνα



2. κ. Αποστολάκο Γρηγόρη

Παλαιολόγου 24

231 00 Σπάρτη



3. κ. Γρηγοράκο Λεωνίδα

Παλαιολόγου 83

231 00 Σπάρτη



4. κ. Δαβάκη Αθανάσιο

Λυκούργου 89

231 00 Σπάρτη



5. κ. Τατούλη Πέτρο

Περιφερειάρχη Πελοποννήσου

Γρηγορίου Ε΄ 14

221 00 Τρίπολη



6. κ. Τριχείλη Ηρακλή

Δήμαρχο Μονεμβασίας

230 52 Μολάοι



7. κ. Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου

Δήμου Μονεμβασίας

230 52 Μολάοι



8. Τοπικό Συμβούλιο

Δημοτικής Ενότητας Νεάπολης

230 53 Νεάπολης





ΘΕΜΑ: Αγκυροβολίες – ανεφοδιασμοί – επισκευές πλοίων στον όρμο των

Βατίκων.

ΣΧΕΤ: 1) Φωτ. Δ/Ξ ΜΠΑΡΜΠΑΝΚ Ι

2) 2111/72/09/17-2-2009 έγγραφο Λιμεναρχείου Νεάπολης.

3) Φωτ. πλοίου Άγιος Νικόλαος.

4) 2 φωτογραφίες πλοίου DIMOS.

5) Απόσπασμα έκθεσης διαπιστώσεων ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.



Κύριε Υπουργέ,



Για το παραπάνω θέμα θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα ακόλουθα:



    <LI style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt; mso-list: l0 level1 lfo2; tab-stops: list 36.0pt" class=MsoNormal>Η περιοχή μας των Βατίκων του τέως δήμου Βοιών, και ήδη Δήμου Μονεμβασίας, είναι μία περιοχή περίπου 7.000 μονίμων κατοίκων, κύριους οικονομικούς πόρους της οποίας αποτελούν η γεωργία (ελαιόλαδο, βατικιώτικο κρεμμύδι, κηπευτικά), και ο τουρισμός, ο οποίος συμπληρώνει καθοριστικά τα εισοδήματα της περιοχής.
  • Μετά την συρρίκνωση άλλων οικονομικών πόρων της περιοχής (ναυτιλία, ομογενείς) εδώ και δύο περίπου δεκαετίες η περιοχή προσανατολίστηκε προς την ήπια τουριστική ανάπτυξη, η


δρομολόγηση της οποίας έγινε σε πιο έντονους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια και έπειτα από την ανάδειξη σημαντικών αναπτυξιακών πόρων της περιοχής.

  • Τέτοιοι αναπτυξιακοί πόροι είναι η αξιοποίηση του σπηλαίου Αγίου


Ανδρέα Καστανιάς, το απολιθωμένο δάσος Αγίας Μαρίνας, και η αρχαιότερη καταβυθισμένη στον κόσμο πολιτεία, το Παυλοπέτρι.

Τα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό με τις πεντακάθαρες και πανέμορφες παραλίες (Σίμος Ελαφονήσου, Πούντα, Μάγγανο, Νερατζιώνας), δημιούργησαν τις προϋποθέσεις τα τελευταία χρόνια να υλοποιηθούν πολλές επενδύσεις (κυρίως από νοικοκυριά) στον τομέα του τουρισμού (ενοικιαζόμενα δωμάτια, μπανγκαλόους, μικρά ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες), βεβαίως και με δανεισμούς κατά μεγάλο μέρος.

4. Μετά το τρίτο ατύχημα της Πύλου (9-10-1993 δεξαμενόπλοιο ILIAD)

άρχισαν σταδιακά τα πλοία να απομακρύνονται από την Πύλο και να προσεγγίζουν τον όρμο των Βατίκων για ανεφοδιασμούς και επισκευές, στην αρχή βέβαια με αραιές προσεγγίσεις.

5. Με το πέρασμα του χρόνου οι προσεγγίσεις και οι δραστηριότητες

πλήθαιναν με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα, όλο και μεγαλύτερα

πλοία να προσεγγίζουν και να αγκυροβολούν στον όρμο των Βατίκων,

παραλαμβάνοντας εφόδια και τρόφιμα, είτε αναμένοντας ναύλο με πολυήμερες παραμονές και εκτελώντας επισκευαστικές εργασίες (οξυγονοκολλήσεις που φαίνονται και από την ξηρά, καθαρισμό υφάλων, εξωτερικούς χρωματισμούς, επισκευές μηχανοστασίων).

Δεν είναι λίγες οι φορές που απόβλητα των πλοίων ρυπαίνουν τη θάλασσα, και πολλές φορές οι ψαράδες με τα δίχτυα τους ανελκύουν από τον βυθό υλικά συσκευασίας και άχρηστα μεταλλικά αντικείμενα που απορρίπτονται από τα πλοία που παραμένουν στον όρμο.

6. Κατά το παρελθόν είχαμε δύο περιστατικά ρύπανσης, και ένα παραλίγο ρύπανσης.

Συγκεκριμένα στον κατά τα άλλα «ασφαλή όρμο των Βατίκων» στις

21-2-2000 βυθίστηκε Τούρκικο φορτηγό πλοίο κοντά στην Λεύκη της Ελαφονήσου.
Το πλοίο είχε 20 τόνους ντήζελ και 5 βαρέλια λιπαντικά (πηγή: Consorzio Nazionale Interuniversitario per le Scienze del mare)
Τα καύσιμα και τα λιπαντικά παρασύρθηκαν με το ναυάγιο στο βυθό, και προφανώς είναι άγνωστο αν αυτά διέρρευσαν στο θαλάσσιο περιβάλλον, ή παραμένουν εγκλωβισμένα στο κουφάρι του πλοίου
.


Στις 22-5-2008 το Δ/Ξ ΜΠΑΡΜΠΑΝΚ Ι το οποίο ανεφοδίαζε με

λιπαντικά πλοία στον όρμο των Βατίκων, παραλίγο να βυθιστεί με

φορτίο 22 τόνων λιπαντικών και τελευταία στιγμή απετράπη το

ναυάγιο με το πλοίο μισοβυθισμένο ( σχετ. 1 φωτ. ).

Στις 15-2-2009 το ίδιο πλοίο τροφοδοτούμενο με λιπαντικά από

βυτιοφόρο αυτοκίνητο στην προβλήτα της Νεάπολης προκάλεσε

ρύπανση όταν ποσότητα λιπαντικών διέφυγε στη θάλασσα, ενώ

σε μικρή απόσταση τράτα αλίευε και το αλίευμα της διατίθετο στην

αγορά (σχετ. 2 2111/72/09/17-2-2009 έγγραφο Λιμεναρχείου

Νεάπολης).

Στις 3-9-2010 στην προβλήτα του Παλαιοκάστρου η οποία δεν τηρεί

στοιχειώδεις προϋποθέσεις καταλληλότητας και ασφαλείας

βυτιοφόρα αυτοκίνητα πραγματοποίησαν πετρέλαιυση στο πλοίο

Άγιος Νικόλαος, με όλους τους κινδύνους που η ενέργεια αυτή

συνεπάγετο (σχετ. 3 Φωτ. πλοίου Άγιος Νικόλαος ).

Το ίδιο συνέβη και στις 9-9-2010 με το πλοίο DIMOS (σχετ. 4 Φωτ.

πλοίου DIMOS).

8. Πλείστες φορές μεγάλα πλοία αν και η προσόρμιση τους δεν

δηλώνεται στο marinetraffic.com/ais/gr/default.aspx, παραμένουν στον όρμο εν αναμονή ναύλου, εκτελώντας επισκευαστικές εργασίες.

Άλλες φορές ακόμα και όταν δηλώνεται η ελευθεροκοινωνία του πλοίου, τούτο γίνεται πέρα από τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες, καθώς καμία υγειονομική αρχή δεν ελέγχει και πιστοποιεί την κατάσταση υγείας του πληρώματος, ούτε και Τμήμα αλλοδαπών διενεργεί τους προβλεπόμενους ελέγχους.



Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό και στον πλέον αδαή ότι οι παραπάνω δραστηριότητες ασκούνται κατά παράβαση της Διεθνούς, Κοινοτικής, και Εθνικής νομοθεσίας, χωρίς η περιοχή των Βατίκων να είναι κατάλληλη και να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για αυτό,

και χωρίς την άσκηση των προβλεπόμενων από το νόμο ελέγχων και επιθεωρήσεων, εκθέτοντας τον τόπο σε μία περιβαλλοντική υποβάθμιση, και στον κίνδυνο να βλαπτούν ανεπανόρθωτα σημαντικά στοιχεία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς μας.

9. Οι ακτές από τη Νεάπολη – Πούντα και μέχρι Ελαφόνησο είναι

ενταγμένες στο δίκτυο NATURA 2000 με σημαντικούς υδροβιότοπους (ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ) η ρύπανση των οποίων από ένα ατύχημα θα ήταν καταστροφική.

Στην θαλάσσια περιοχή του όρμου βρίσκεται η καταβυθισμένη προϊστορική πολιτεία ΠΑΥΛΟΠΕΤΡΙ (3000 – 3500 π.χ)

Μία ρύπανση του όρμου με πετρέλαια θα ήταν καταστροφική για τις αρχαιότητες λόγω της εύκολης εισχώρησης του πετρελαίου στα πορώδη πετρώματα των κατασκευών.

Απαγορεύθηκε η αλιεία της βιντζότρατας στον όρμο των Βατίκων προκειμένου να προστατευτούν τα θαλάσσια οικοσυστήματα, τα λιβάδια της ποσειδωνίας, η ενδιαίτηση και αναπαραγωγή ιχθυοαποθεμάτων, και ή ζημία που γίνεται από τις αγκυροβολίες και τη σύρση αγκυρών στο βυθό (αυλακιές πλάτους μέχρι 3 μέτρων και βάθους μέχρι και 1 μέτρο) σύμφωνα με διαπιστώσεις από έρευνες του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ, είναι τεράστιες και καταστροφικές (σχετ. 5).





Ανεξάρτητα όμως από την νομική πλευρά της υπόθεσης, η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα από τη μία πλευρά να θίγει την ποιότητα της ζωής των κατοίκων στην περιοχή, αφού πλέον το σκέφτονται για να κολυμπήσουν σε ακτές που κοντά τους βρίσκονται πλοία, και τα αποτελέσματα της ρύπανσης τους πολλές φορές είναι απτά.

Από την άλλη δημιουργεί πλήγμα στον τομέα του τουρισμού, και του τουριστικού προφίλ του τόπου, αποθαρρύνοντας την διαμονή επισκεπτών στον τόπο.

Πολλές φορές οι δυσαρεστημένοι επισκέπτες που μας εγκαταλείπουν μας δηλώνουν πως αν ήταν να κάνουν τα μπάνια τους δίπλα σε τάνκερς, θα τα έκαναν στην Ελευσίνα ή στο Πέραμα.

Πλήττεται ο τουρισμός και ταυτόχρονα πλήττεται και το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων, πλήττεται η βιωσιμότητα εκατοντάδων νοικοκυριών που έχουν επενδύσει στον τουρισμό, και που πολλά από αυτά είναι χρεωμένα.

Δεν σταματά μόνο ο τουρισμός ως πηγή εσόδων, αλλά απαξιώνονται επιχειρήσεις και επενδύσεις, ακίνητα και περιουσίες. Εν τέλει απαξιώνεται ο τόπος προς όφελος μίας δραστηριότητας που προφανώς ασκείται παράνομα και από την οποία κερδίζουν λίγοι, ενώ οι πολλοί βλάπτονται.

Τούτο πέρα από την νομική έκταση της υπόθεσης αναδεικνύει μείζον πολιτικό ζήτημα.

Θα πρέπει να σταματήσει άμεσα η δραστηριότητα αυτή στον όρμο των Βατίκων και να μεταφερθεί σε λιμένες που και κατάλληλοι είναι και τις νόμιμες προϋποθέσεις πληρούν για τον σκοπό αυτό.

Η συνέχιση της θα υποβαθμίσει τον τόπο και το περιβάλλον του,

θα οδηγήσει τον τόπο σε οικονομικό και πληθυσμιακό μαρασμό.

Και αυτό θα είναι καταστροφικό.

Ήδη έχουμε περιστατικά ρύπανσης, και αρκετές φορές έχουν αποτραπεί «γιατί είχαμε Άγιο».

Στατιστικά είναι θέμα χρόνου το πότε θα συμβεί το μεγάλο ατύχημα, ένα ατύχημα τύπου ILIAD ή IRENE SERENADE, που θα ήταν μία ολοκληρωτική καταστροφή για τον τόπο.

Πιστεύουμε ότι θα κατανοήσετε το μέγεθος του ζητήματος και τις συνέπειες που αυτό επιφέρει, και θα προβείτε στις δέουσες ενέργειες

προκειμένου να διακοπεί άμεσα η δραστηριότητα αυτή, και να διασφαλιστεί το συμφέρον του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου,

και πως δεν θα υποβάλλετε την τοπική κοινωνία στη δοκιμασία

να υπερασπιστεί τα νόμιμα συμφέροντα της μέσα από δικαστικές διαδικασίες και προσφυγές.





Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ





ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΒΕΛΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΨΑΡΡΑΚΗΣ

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1476
Ημερομηνία εγγραφής : 21/08/2009

http://toulipagoulimyi.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης