Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
Εικονοθήκη


Εσωτερικοι σύνδεσμοι

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Αγκυροβολιο Βατικα
MarineTraffic.com
counter

 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Gold Life/Gaia Group
Gold Life/Gaia Group

πιγκ πογκ οι ευθυνες

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

πιγκ πογκ οι ευθυνες

Δημοσίευση από agnostos Την / Το Τετ Φεβ 23 2011, 17:18


Τετάρτη, 23 Φεβρουάριος 2011 10:02
Βούλιαξε στο βυθό της Καλντέρας το «...αθάνατον ελληνικόν κράτος», καθώς τέσσερα χρόνια τώρα, μετά τη βύθιση του «Sea Diamond», κανείς δεν έχει κάνει τίποτα.Οπως μάλιστα συμβαίνει κατά κόρον στην Ελλάδα, τρεις υπηρεσίες (τα υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος καθώς και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας) παίζουν πινγκ πονγκ με τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες ρίχνοντας το μπαλάκι η μια στην άλλη.





Καμία υπηρεσία επίσης δεν έχει απαντήσει στις «οχλήσεις» του Συνηγόρου του Πολίτη, ούτε έχει ανταποκριθεί στις προτάσεις του πορίσματος που έχει συντάξει η Ανεξάρτητη Αρχή για το θέμα αυτό από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Από το 2008 ο Συνήγορος διερευνά καταγγελίες οργάνωσης πολιτών της Σαντορίνης για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου στον κόλπο της Καλντέρας, σκοντάφτοντας στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών.

Ετσι, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχει αρμοδιότητα επί του θέματος, αλλά δεν μπορεί επί της ουσίας να την ασκήσει αφού δεν διαθέτει ούτε πόρους ούτε εξειδικευμένο προσωπικό.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος αποποιείται οποιαδήποτε αρμοδιότητα υποστηρίζοντας ότι το ναυάγιο ως έχει δεν μπορεί να χαρακτηριστεί απόβλητο παρά μόνο μετά την ενδεχόμενη ανέλκυσή του. Δηλαδή, υπογραμμίζει ο Συνήγορος, ένα ναυάγιο σκάφους που μεταφέρει ρύπους δεν αποτελεί απόβλητο πριν από την ανέλκυσή του, και η διαρροή ρύπων από τα ναυάγια δεν δημιουργεί κινδύνους για το περιβάλλον; Πότε άραγε θα θεωρήσει το υπουργείο ότι πρέπει να επιληφθεί του ζητήματος; Η Ευρωπαϊκή Ενωση (Διεύθυνση Περιβάλλοντος) ορίζει ότι το ναυάγιο εάν δεν ανελκυσθεί και παραμείνει στο βυθό θα θεωρηθεί απόβλητο, διότι υπάρχει κίνδυνος υποβάθμισης του περιβάλλοντος.

Τέλος, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που στο μεταξύ ονομάζεται Θαλασσίων Υποθέσεων και διαθέτει εξειδικευμένες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων, σύμφωνα με το νόμο, έχει απλώς την αρμοδιότητα χορήγησης άδειας αυτών που έχουν σχέση με την προστασία θαλάσσιου περιβάλλοντος. Δηλαδή, χαίρε βάθος αμέτρητο με την αδράνεια των υπηρεσιών, αποτέλεσμα της οποίας είναι να μην μπορούν ακόμα να υπολογιστούν οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και την οικονομική δραστηριότητα της Σαντορίνης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει:

- Το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Θήρας να αναθέσουν την εκπόνηση ειδικής μελέτης σε ίδρυμα που να διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία, συνεκτιμώντας και τους περιβαλλοντικούς κινδύνους από την παραμονή του ναυαγίου στην περιοχή, στο πλαίσιο της βιώσιμης οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης του νησιού.

- Να καταρτιστεί ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση πιθανής διαρροής των εγκλωβισμένων στο ναυάγιο ρυπογόνων ουσιών.




agnostos
Επισκέπτης


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης