Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
Εικονοθήκη


Εσωτερικοι σύνδεσμοι

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Αγκυροβολιο Βατικα
MarineTraffic.com
counter

 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Gold Life/Gaia Group
Gold Life/Gaia Group

Αιολικο δυναμικο και επενδυτικοτητα

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Αιολικο δυναμικο και επενδυτικοτητα

Δημοσίευση από pancrati Την / Το Δευ Απρ 30 2012, 12:10

4.4 Αποτελέσματα υπολογισμών και αξιολόγηση αποτελεσμάτων.
Από τους υπολογισμούς προκύπτει ότι από το σύνολο της έκτασης των 1.168.963 στρεμμάτων της παράκτιας ζώνης της ΠΑΠ 3, τα 694.750 στρέμματα είναι συμβατά με την εγκατάσταση αιολικών πάρκων. Σε αυτή την επιφάνεια και με βάση τα ειδικά κριτήρια της φέρουσας ικανότητας για τα αιολικά έργα στην ηπειρωτική χώρα, υπολογίστηκε το πλήθος των ανεμογεννητριών που μπορεί να χωροθετηθεί.
Συγκεκριμένα οι επιτρεπόμενες πυκνότητες αιολικών εγκαταστάσεων σε επίπεδο πρωτοβάθμιου Ο.Τ.Α. ορίζονται στο 4% της έκτασης του Δήμου Μονεμβασιάς (δηλαδή 0,53 τυπικές Α/Γ ανά 1000 στρέμματα) και το 8% (1,05 τυπικές Α/Γ ανά 1000 στρέμματα) για κάθε δήμο και κοινότητα από τους υπόλοιπους της ΠΑΠ 3.
Έτσι προέκυψε το πλήθος των ανεμογεννητριών που μπορούν να τοποθετηθούν που ανέρχονται σε 688 δηλαδή 44% πάνω από το όριο που τίθεται στο Ειδικό Πλαίσιο όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.
ΠΑΠ 3
ΕΚΤΑΣΗ ΠΑΠ (ΣΤΡ)
ΠΑΡΑΚΤΙΑ ΠΑΠ 3 (ΣΤΡ)
% ΕΚΤΑΣΗ
ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ
ΦΕΡΟΥΣΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΠΛΗΘΟΣ Α/Γ
Δ. ΒΟΙΩΝ
212.752
212.752
100%
121.734
1,05
128
Δ. ΓΕΡΟΘΡΩΝ
236.780
0
0%
0
1,05
0
Δ. ΖΑΡΑΚΑ
237.226
237.226
100%
187.524
1,05
197
Δ. ΜΟΛΑΩΝ
193.167
140.667
73%
81.098
1,05
85
Δ. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
208.995
208.995
100%
80.353
0,53
43
Δ. ΝΙΑΤΩΝ
181.634
109.009
60%
91.135
1,05
96
Δ. ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ
418.652
248.314
59%
124.077
1,05
130
Η σοβαρότερη αδυναμία του Ειδικού Χωροταξικού για τις ΑΠΕ εντοπίστηκε κατά τη διερεύνησης της περιοχής που επιλέχθηκε. Σύμφωνα λοιπόν με το Ειδικό Χωροταξικό, οι περιοχές αιολικής καταλληλότητας καθορίζονται με βάση δύο κριτήρια. Το αιολικό δυναμικό και το επενδυτικό ενδιαφέρον. Η υποστηρικτική μελέτη του χωροταξικού αναφέρει ότι η φέρουσα ικανότητα στις περιοχές καταλληλότητας καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την επενδυτικότητα της περιοχής. Όμως, το κριτήριο της επενδυτικότητας που λήφθηκε υπόψη δεν είναι απαραίτητα αντικειμενικό, ούτε κινείται πάντα με γνώμονα την βιωσιμότητα της επένδυσης. Η πολιτεία θα έπρεπε να καθοδηγεί την επενδυτικότητα βάση των αναγκών της και όχι το αντίθετο, αφού εμπειρία έχει δείξει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον δεν χαρακτηρίζεται από σταθερότητα όταν οδηγείται από το κέρδος. Αντίθετα, ένας χωροταξικός σχεδιασμός ενός κράτους έχει αρκετά μεγάλο χρόνο ζωής και πρέπει να στηρίζεται σε εμπεριστατωμένο σχεδιασμό.
Βάση των κριτηρίων αιολικού δυναμικού και επενδυτικότητας ορίστηκε η φέρουσα ικανότητα ως ποσοστό της έκτασης του εκάστοτε πρωτοβάθμιου ΟΤΑ. Επίσης ορίστηκε ένα ανώτατο όριο (ένας ανώτατος αριθμός Α/Γ που μπορούν να εγκατασταθούν) σε κάθε περιοχή καταλληλότητας. Για την περιοχή μελέτης ΠΑΠ 3 το όριο αυτό καθορίστηκε στις 478 Α/Γ. Όμως η ανάλυση της ΠΑΠ 3 σε τοπικό επίπεδο, έδειξε ότι μόνο στην παράκτια ζώνη της ΠΑΠ 3 μπορούν να εγκατασταθούν πολλές περισσότερες Α/Γ από ότι ορίζεται για όλη την περιοχή. Συγκεκριμένα, 688 Α/Γ (44% περισσότερες) μπορούν να εγκατασταθούν σε ζώνη 10 χιλιομέτρων από την ακτή της ΠΑΠ 3. Για τον υπολογισμό 103
αυτό έχει συνυπολογιστεί η χωρητικότητα ως ποσοστό κάλυψης ανά ΟΤΑ. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι ο μόνος περιοριστικός παράγοντας που τίθεται είναι αυτός ο μέγιστος αριθμός που θεσμοθετήθηκε για την περιοχή. Σημειώνεται ότι λήφθηκαν υπόψη όλες οι ζώνες αποκλεισμού και οι ασύμβατες χρήσεις της περιοχής. Τονίζεται ότι η οπτική ένταξη στο τοπίο δεν εξετάστηκε ως κριτήριο χωροθέτησης καθώς αυτή πρέπει να εξεταστεί κατά περίπτωση σε τοπικό επίπεδο λαμβάνοντας υπόψη τη μορφολογία της άμεσης περιοχής του έργου.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι για την περιοχή μελέτης υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες χαρακτηρισμού των περιοχών (αρχαιολογικοί, ΖΟΕ, ΠΟΤΑ, προστατευόμενες κτλ) που αν ολοκληρωθεί θα αυξήσει τις ασύμβατες χρήσεις και θα μειώσει έτσι τον αριθμό των Α/Γ. Το πιο βασικό είναι όμως η ανάγκη επικαιροποίησης των Περιφερειακών πλαισίων καθώς και ΣΧΟΑΠ και ΓΠΣ (κάτι που προβλέπει το ΕΧΠ) των περιοχών, δηλαδή ο σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο που θα αποτρέψει την εγκατάσταση σε περιοχές όπου υπάρχουν ευαίσθητα τοπία ή/και αντιδράσεις. Σημειώνεται ότι εγκρίθηκαν πρόσφατα τα τεύχη προκήρυξης Δημόσιου Διαγωνισμού για την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης «Αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Πελοποννήσου» (ΥΠΕΚΑ α.π. 13284/22.3.2011)
Αναφορικά με τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, η νομοθεσία τα προβλέπει με την προϋπόθεση ότι θα εκπονηθούν μελέτες για το αιολικό δυναμικό που θα καθορίσουν τις βασικές γραμμές της χωροταξίας. Η υπηρεσία ‘Invest in Greece’ έχει υποδείξει κάποιους χώρους αλλά πολλά πρέπει να προηγηθούν έτσι ώστε να αποφευχθούν συγκρουόμενες χρήσεις.
Επιπροσθέτως, απαιτείται επικαιροποίηση και διεύρυνση του αιολικού δυναμικού τόσο στον ηπειρωτικό όσο και στον θαλάσσιο χώρο και διερεύνηση της δυνατότητας αναθεώρησης της υπάρχουσας φέρουσας ικανότητας για εγκαταστάσεις αιολικών εγκαταστάσεων, αφού γεγονός είναι ότι το αιολικό δυναμικό στην Ελλάδα είναι γενικά ανεξερεύνητο.
104
Σαν γενικό συμπέρασμα προκύπτει ότι το νομοθετικό πλαίσιο ευνοεί την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην παράκτια ζώνη, ωστόσο υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες με τις απαραίτητες μελέτες που πρέπει να εκπονηθούν αλλά κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις σε τοπικό επίπεδο.
Παρατηρήθηκε ότι στην προσπάθειά μας να επιτύχουμε τους πιεστικούς στόχους από την Ευρώπη, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την έλλειψη της προεργασίας σε νομοθετικό πλαίσιο για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους. Οι ρυθμοί που θέτονται οι στόχοι (7500 MW αιολικών έργων μέχρι το 2020) κινούνται γρηγορότερα από τους ρυθμούς που σχεδιάζουμε χωροταξικά το κράτος. Η Ελλάδα καθυστέρησε στην ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) με συνέπεια να υπάρχουν πολλά προβλήματα στη χωροθέτηση, στα δίκτυα και στην αποδοχή των έργων από τις τοπικές κοινωνίες.
Τέλος, αναφορικά με το νομικό πλαίσιο για την παράκτια ζώνη, δεν υπάρχουν περιορισμοί για τη χρήση του αιγιαλού και της παραλίας. Απερίφραστα σε όλες τις νομοθετικές παρεμβάσεις ο αιγιαλός χαρακτηρίζεται δημόσιος αλλά και οι ΑΠΕ από τη στιγμή που χαρακτηρίστηκαν έργα δημόσιου συμφέροντος σαφώς δεν έχουν περιορισμούς για προώθηση στην περιοχή του αιγιαλού και της παραλίας σε προκαταρκτικό επίπεδο. Ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία της παράκτιας ζώνης και ειδικότερα διότι ναι μεν έχει χορηγηθεί η κατά την κείμενη νομοθεσία άδεια επέμβασης, με συνεκτίμηση όμως μόνον των επιπτώσεων στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς να έχει αιτιολογημένα εκτιμηθεί αν η εγκατάσταση θα μπορούσε να γίνει σε άλλη περιοχή αλλά με λιγότερες επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον .

pancrati
Επισκέπτης


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Αιολικο δυναμικο και επενδυτικοτητα

Δημοσίευση από Nostos Την / Το Παρ Μαϊος 04 2012, 21:16

Δεν υπάρχει κανένας νόμος και κανένα όριο.

Όσες θέλουν και όπου θέλουν.
avatar
Nostos

Αριθμός μηνυμάτων : 565
Ημερομηνία εγγραφής : 10/09/2009

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης