Τα Βουνά μας.
3 απαντήσεις
ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ :: Φύση :: Ορειβασία
Σελίδα 1 από 1
Τα Βουνά μας.
Πρώτη Κυριακή του Οκτώβρη!
Τι πιο σημαντικό από τις σημερινές εκλογές που θα αναδείξουν
την αυριανή Κυβέρνηση της χώρας, θα μπορούσε να πει κανείς.
Όμως τα σημαντικά γεγονότα δεν έρχονται πάντα μόνα τους.
Μπορούμε μερικές φορές να τα δημιουργούμε από μόνοι μας,
και μάλιστα κατά βούληση.
Έτσι για τη σημερινή μέρα, μετά την εκπλήρωση του εκλογικού
δικαιώματος και καθήκοντος, η άλλη σπουδαία υπόθεση ήταν
το βουνό.
Σιγά τα λάχανα θα πείτε. Αφήνουμε το γάμο να πάμε για
πουρνάρια;
Και όμως τα πουρνάρια και τα κατσάβραχα ίσως είναι πιο
σημαντικά από τους γάμους.
Δεν είναι μόνο η θέα του ανθισμένου κρόκου
Ούτε η θέα του ανθισμένου κυκλάμινου,
ούτε του δηλητηριώδους κολχικού
ούτε οι ανθισμένες τσαρόραχες με τα ανθισμένα ρείκια να
βάφουν τις πλαγιές μωβ, και μερεύουν την ανταριασμένη
σου ψυχή.
Είναι σημαντικά για περισσότερους, για άπειρους λόγους.
Όχι τα βουνά δεν είναι απλώς κάτι παραπάνω από τους
λόφους και τα υψώματα.
Είναι ασύγκριτα παραπάνω.
Κατεξοχήν απόκοσμα, όμως αποτελούν σημαντικό τμήμα του
πραγματικού κόσμου, του πιο πραγματικού και αληθινού.
Δεν είναι απλά και μόνο αντικείμενο του φυσιολατρικού πόθου.
Ούτε και είναι μόνο ησυχαστήρια, ή περιοχές μυϊκής εκτόνωσης.
Είναι σπουδαστήρια της άγριας ζωής, της φυσικής ζωής, και
βιότοποι ανθρώπων με καλλιτεχνικές ή μεταφυσικές ανησυχίες.
Τα βουνά δεν είναι νεκρή πέτρα και χώμα.
Είναι ζωντανά! Υπάρχουν σε μια αδιόρατη ακόμη και από τον
εμπειρικό παρατηρητή κίνηση, που ανιχνεύεται και διαπιστώνεται
μόνο από την επιστήμη της Γεωλογίας.
Τι πιο σημαντικό από τις σημερινές εκλογές που θα αναδείξουν
την αυριανή Κυβέρνηση της χώρας, θα μπορούσε να πει κανείς.
Όμως τα σημαντικά γεγονότα δεν έρχονται πάντα μόνα τους.
Μπορούμε μερικές φορές να τα δημιουργούμε από μόνοι μας,
και μάλιστα κατά βούληση.
Έτσι για τη σημερινή μέρα, μετά την εκπλήρωση του εκλογικού
δικαιώματος και καθήκοντος, η άλλη σπουδαία υπόθεση ήταν
το βουνό.
Σιγά τα λάχανα θα πείτε. Αφήνουμε το γάμο να πάμε για
πουρνάρια;
Και όμως τα πουρνάρια και τα κατσάβραχα ίσως είναι πιο
σημαντικά από τους γάμους.
Δεν είναι μόνο η θέα του ανθισμένου κρόκου
Ούτε η θέα του ανθισμένου κυκλάμινου,
ούτε του δηλητηριώδους κολχικού
ούτε οι ανθισμένες τσαρόραχες με τα ανθισμένα ρείκια να
βάφουν τις πλαγιές μωβ, και μερεύουν την ανταριασμένη
σου ψυχή.
Είναι σημαντικά για περισσότερους, για άπειρους λόγους.
Όχι τα βουνά δεν είναι απλώς κάτι παραπάνω από τους
λόφους και τα υψώματα.
Είναι ασύγκριτα παραπάνω.
Κατεξοχήν απόκοσμα, όμως αποτελούν σημαντικό τμήμα του
πραγματικού κόσμου, του πιο πραγματικού και αληθινού.
Δεν είναι απλά και μόνο αντικείμενο του φυσιολατρικού πόθου.
Ούτε και είναι μόνο ησυχαστήρια, ή περιοχές μυϊκής εκτόνωσης.
Είναι σπουδαστήρια της άγριας ζωής, της φυσικής ζωής, και
βιότοποι ανθρώπων με καλλιτεχνικές ή μεταφυσικές ανησυχίες.
Τα βουνά δεν είναι νεκρή πέτρα και χώμα.
Είναι ζωντανά! Υπάρχουν σε μια αδιόρατη ακόμη και από τον
εμπειρικό παρατηρητή κίνηση, που ανιχνεύεται και διαπιστώνεται
μόνο από την επιστήμη της Γεωλογίας.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Τα βουνά είναι τεράστια, χαοτικά, στην ουσία πολύ μεγαλύτερα
από την καταγεγραμμένη τους επιφάνεια.
Οι κρυμμένες ομορφιές τους και τα εξερευνήσιμα στοιχεία τους,
ξεπερνούν κατά πολύ τα όσα μπορεί να συλλάβει η ματιά του
έμπειρου ερευνητή.
Τα απόκοσμα χαρακτηριστικά τους διεγείρουν συνειρμούς στις
απολήξεις του μεταφυσικού, και προκαλούν φαντασιώσεις που
παίζουν σημαντικό ρόλο στη μυθοπλασία και στην αναζήτηση
του θείου.
Ακόμη και μέσα στις συνθήκες της πρώιμης θρησκευτικής
αντίληψης των ανθρώπων, το βουνό και ειδικότερα οι
κορυφές των βουνών έπαιξαν ένα πολύ σημαντικό ρόλο
στην αναζήτηση του θείου και τη συνάντηση του ανθρώπου με αυτό.
Τοποθετώντας ο άνθρωπος το θείο σε σφαίρες ανώτερες από το
γήϊνο, και θεωρώντας το ουράνιο, πίστεψε πως το πλησιέστερο
σημείο επαφής του με το θείο ήταν οι ψηλές κορυφές των βουνών.
Για αυτό και ιεροποίησε τις βουνοκορφές, τις οποίες κατέστησε
τόπους λατρείας.
Η Θιβετιανή αντίληψη όριζε τα βουνά ως τόπους κατοικίας θεών.
Αλλά και η αρχαιοελληνική αντίληψη γεννά τον Δία στην ψηλότερη
κορφή του Ψηλορείτη (Ιδαίον άντρον) μέσα σε μία σπηλιά.
Και τοποθετεί την κατοικία των θεών στον Όλυμπο, την ψηλότερη
βουνοκορφή της Ελλάδας.
Αλλά και η χριστιανική αντίληψη γεννά το θεό της μέσα σε μία
σπηλιά, ενώ το όρος έχει σημαντική θέση στην αντίληψη της
(Σινά – Αραράτ).
Παράλληλα όμως η πορεία στο βουνό συμπορεύεται με τον
υπαρξιακό στοχασμό, καθώς η μελαγχολία που εκπέμπει
παραπέμπει στη μεταβατικότητα και την προσωρινότητα
της ζωής.
Επίσης συμπορεύεται με τον φυσιογνωστικό λόγο που
καλλιεργεί το δέος και το σεβασμό στο ανυπέρβλητο
μεγαλείο της Φύσης, και το βαθύτερο ενδιαφέρον στην
υποβάθμιση του περιβάλλοντος, τον εκχυδαϊσμό του
τοπίου, εν τέλει την αποσάθρωση των τοπικών κοινωνιών.
από την καταγεγραμμένη τους επιφάνεια.
Οι κρυμμένες ομορφιές τους και τα εξερευνήσιμα στοιχεία τους,
ξεπερνούν κατά πολύ τα όσα μπορεί να συλλάβει η ματιά του
έμπειρου ερευνητή.
Τα απόκοσμα χαρακτηριστικά τους διεγείρουν συνειρμούς στις
απολήξεις του μεταφυσικού, και προκαλούν φαντασιώσεις που
παίζουν σημαντικό ρόλο στη μυθοπλασία και στην αναζήτηση
του θείου.
Ακόμη και μέσα στις συνθήκες της πρώιμης θρησκευτικής
αντίληψης των ανθρώπων, το βουνό και ειδικότερα οι
κορυφές των βουνών έπαιξαν ένα πολύ σημαντικό ρόλο
στην αναζήτηση του θείου και τη συνάντηση του ανθρώπου με αυτό.
Τοποθετώντας ο άνθρωπος το θείο σε σφαίρες ανώτερες από το
γήϊνο, και θεωρώντας το ουράνιο, πίστεψε πως το πλησιέστερο
σημείο επαφής του με το θείο ήταν οι ψηλές κορυφές των βουνών.
Για αυτό και ιεροποίησε τις βουνοκορφές, τις οποίες κατέστησε
τόπους λατρείας.
Η Θιβετιανή αντίληψη όριζε τα βουνά ως τόπους κατοικίας θεών.
Αλλά και η αρχαιοελληνική αντίληψη γεννά τον Δία στην ψηλότερη
κορφή του Ψηλορείτη (Ιδαίον άντρον) μέσα σε μία σπηλιά.
Και τοποθετεί την κατοικία των θεών στον Όλυμπο, την ψηλότερη
βουνοκορφή της Ελλάδας.
Αλλά και η χριστιανική αντίληψη γεννά το θεό της μέσα σε μία
σπηλιά, ενώ το όρος έχει σημαντική θέση στην αντίληψη της
(Σινά – Αραράτ).
Παράλληλα όμως η πορεία στο βουνό συμπορεύεται με τον
υπαρξιακό στοχασμό, καθώς η μελαγχολία που εκπέμπει
παραπέμπει στη μεταβατικότητα και την προσωρινότητα
της ζωής.
Επίσης συμπορεύεται με τον φυσιογνωστικό λόγο που
καλλιεργεί το δέος και το σεβασμό στο ανυπέρβλητο
μεγαλείο της Φύσης, και το βαθύτερο ενδιαφέρον στην
υποβάθμιση του περιβάλλοντος, τον εκχυδαϊσμό του
τοπίου, εν τέλει την αποσάθρωση των τοπικών κοινωνιών.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Υποβάθμιση περιβάλλοντος, εκχυδαϊσμός τοπίου;
Κορυφή Προφήτη Ηλία. υψόμετρο 744 μέτρα.
Τόπος προνομιακός, που σαν επάνω του σταθείς, η ματιά
ανεμπόδιστη αγναντεύει το Μυρτώο, από τη Μονεμβασιά μέχρι
τη Παραπόλα και τη Μήλο, ως κάτω το Καβομαλιά.
Αλλά και τα Κύθηρα, το Λαφονήσι, το Γύθειο, και ως κάτω
τη Μάνη και το Ταίναρο.
Τόπος ιερός που οι άνθρωποι έρχονταν να συναντήσουν
τους θεούς τους.
Με τελευταία απομεινάρια της ιερότητας αυτού του χώρου,
τα ερείπια και οι πέτρες από το Βυζαντινό εκκλησάκι του
Προφήτη Ηλία.
Και όμως την ιερότητα του χώρου δεν σεβάστηκαν οι
σύγχρονοι επενδυτές, στήνοντας πυροβόλα νομισμάτων.
Σήμερα τα μεγάλα αρπακτικά ασφαλή κάνουν τις πτήσεις
τους γύρω από τις σταθερές κεραίες της τηλεφωνίας,
και τους ανεμολογικούς ιστούς.
Κορυφή Προφήτη Ηλία. υψόμετρο 744 μέτρα.
Τόπος προνομιακός, που σαν επάνω του σταθείς, η ματιά
ανεμπόδιστη αγναντεύει το Μυρτώο, από τη Μονεμβασιά μέχρι
τη Παραπόλα και τη Μήλο, ως κάτω το Καβομαλιά.
Αλλά και τα Κύθηρα, το Λαφονήσι, το Γύθειο, και ως κάτω
τη Μάνη και το Ταίναρο.
Τόπος ιερός που οι άνθρωποι έρχονταν να συναντήσουν
τους θεούς τους.
Με τελευταία απομεινάρια της ιερότητας αυτού του χώρου,
τα ερείπια και οι πέτρες από το Βυζαντινό εκκλησάκι του
Προφήτη Ηλία.
Και όμως την ιερότητα του χώρου δεν σεβάστηκαν οι
σύγχρονοι επενδυτές, στήνοντας πυροβόλα νομισμάτων.
Σήμερα τα μεγάλα αρπακτικά ασφαλή κάνουν τις πτήσεις
τους γύρω από τις σταθερές κεραίες της τηλεφωνίας,
και τους ανεμολογικούς ιστούς.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Αύριο αν τα φτερά των ανεμογεννητριών γυρνούν, οι
πτήσεις τους δεν θα είναι ασφαλείς, και αυτό που θα
θαυμάζουμε από το βουνό, θα είναι τέτοιου είδους θεάματα.
Αύριο; Ποιο αύριο;
Κορυφογραμμή σημαίνει ενατένιση. Σημαίνει αγαθό.
Ανεβαίνεις στο βουνό ανεμπόδιστα και αναπνέεις ελεύθερα.
Νοιώθεις απελευθερωμένος σαν το γεράκι που βρήκε τα
ρεύματα του αέρα και με ανοιγμένα τα φτερά του ακινητεί
και μετεωρίζεται.
Όπως και εσύ νοιώθεις απελευθερωμένος να μετεωρίζεσαι μεταξύ
ουράνιου και επίγειου.
Αύριο όμως θα το μπορείς;
Όταν μπροστά σου θα βρίσκεις εγκαταστάσεις και φύλακες εταιρειών
να σου λένε πως ο χώρος είναι ιδιωτικός.
Και αυτό το στοιχειώδες αγαθό, το στοιχειώδες δικαίωμα σου, να
επισκέπτεσαι τις βουνοκορφές, να συναντάς τον εαυτό σου και τους
θεούς σου, θα έχει συνθλιβεί στις φτερωτές των ουράνιων
δεσμοφυλάκων σαν τα φτερά του αετού.
πτήσεις τους δεν θα είναι ασφαλείς, και αυτό που θα
θαυμάζουμε από το βουνό, θα είναι τέτοιου είδους θεάματα.
Αύριο; Ποιο αύριο;
Κορυφογραμμή σημαίνει ενατένιση. Σημαίνει αγαθό.
Ανεβαίνεις στο βουνό ανεμπόδιστα και αναπνέεις ελεύθερα.
Νοιώθεις απελευθερωμένος σαν το γεράκι που βρήκε τα
ρεύματα του αέρα και με ανοιγμένα τα φτερά του ακινητεί
και μετεωρίζεται.
Όπως και εσύ νοιώθεις απελευθερωμένος να μετεωρίζεσαι μεταξύ
ουράνιου και επίγειου.
Αύριο όμως θα το μπορείς;
Όταν μπροστά σου θα βρίσκεις εγκαταστάσεις και φύλακες εταιρειών
να σου λένε πως ο χώρος είναι ιδιωτικός.
Και αυτό το στοιχειώδες αγαθό, το στοιχειώδες δικαίωμα σου, να
επισκέπτεσαι τις βουνοκορφές, να συναντάς τον εαυτό σου και τους
θεούς σου, θα έχει συνθλιβεί στις φτερωτές των ουράνιων
δεσμοφυλάκων σαν τα φτερά του αετού.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Σε μία ημερίδα στην Κόρινθο πρίν απο δύο χρόνια περίπου,
ο Σταύρος Δήμας επίτροπος στην Ε.Ε για το περιβάλλον είχε
πεί ότι η εγκατάσταση ανεμογεννητριών, όπου αυτή γίνεται,
θα πρέπει τα οφέλη τους να είναι περισσότερα απο τις αρνητικές
επιπτώσεις που θα έχει η εγκατάσταση τους..
Και αυτό για κάθε τόπο μετριέται διαφορετικά.
ο Σταύρος Δήμας επίτροπος στην Ε.Ε για το περιβάλλον είχε
πεί ότι η εγκατάσταση ανεμογεννητριών, όπου αυτή γίνεται,
θα πρέπει τα οφέλη τους να είναι περισσότερα απο τις αρνητικές
επιπτώσεις που θα έχει η εγκατάσταση τους..
Και αυτό για κάθε τόπο μετριέται διαφορετικά.
Nostos- Αριθμός μηνυμάτων : 565
Ημερομηνία εγγραφής : 10/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Ωραίο θέμα ρε παιδιά.
Γιατί το σταματήσατε;
Γιατί το σταματήσατε;
Storm- Αριθμός μηνυμάτων : 512
Ημερομηνία εγγραφής : 08/10/2009
Ορειβασία στον Μαλέα.
"Ότι και να κάμεις, σαν έχεις ανεβεί στον Όλυμπο,
ο Όλυμπος θα σε ακολουθεί".
Έγραψε ο Γιάννης Σχίζας στο βιβλίο του "Τα βουνά του κόσμου".
Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει μόνο στον Όλυμπο αλλά σε κάθε κορυφή βουνού.
Τα βουνό και ειδικότερα οι
κορυφές των βουνών έπαιξαν ένα πολύ σημαντικό ρόλο
στην αναζήτηση του θείου και τη συνάντηση του ανθρώπου με αυτό.
Τοποθετώντας ο άνθρωπος το θείο σε σφαίρες ανώτερες από το
γήϊνο, και θεωρώντας το ουράνιο, πίστεψε πως το πλησιέστερο
σημείο επαφής του με το θείο ήταν οι ψηλές κορυφές των βουνών.
Τα απόκοσμα χαρακτηριστικά τους διεγείρουν συνειρμούς στις
απολήξεις του μεταφυσικού, και προκαλούν φαντασιώσεις που
παίζουν σημαντικό ρόλο στη μυθοπλασία και στην αναζήτηση
του θείου.
Έτσι και σαν ανέβειςστον Μαλέα, ο Μαλέας πάντα θα σε ακολουθεί.
Παράλληλα όμως η πορεία στο βουνό συμπορεύεται με τον
υπαρξιακό στοχασμό, καθώς η μελαγχολία που εκπέμπει
παραπέμπει στη μεταβατικότητα και την προσωρινότητα
της ζωής.
Η ανάβαση στο βουνό έχει σκοπό την ανανέωση των αισθήσεων
και του πνεύματος, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο παραγωγικό ή
γενικότερα χρησιμοθηρικό κίνητρο.
Πάμε λοιπόν να ανέβουμε Καβομαλιά, όχι τον θαλασσινό θρύλο
που γνωρίζουμε, αλλά το βουνό των Κενταύρων.
ο Όλυμπος θα σε ακολουθεί".
Έγραψε ο Γιάννης Σχίζας στο βιβλίο του "Τα βουνά του κόσμου".
Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει μόνο στον Όλυμπο αλλά σε κάθε κορυφή βουνού.
Τα βουνό και ειδικότερα οι
κορυφές των βουνών έπαιξαν ένα πολύ σημαντικό ρόλο
στην αναζήτηση του θείου και τη συνάντηση του ανθρώπου με αυτό.
Τοποθετώντας ο άνθρωπος το θείο σε σφαίρες ανώτερες από το
γήϊνο, και θεωρώντας το ουράνιο, πίστεψε πως το πλησιέστερο
σημείο επαφής του με το θείο ήταν οι ψηλές κορυφές των βουνών.
Τα απόκοσμα χαρακτηριστικά τους διεγείρουν συνειρμούς στις
απολήξεις του μεταφυσικού, και προκαλούν φαντασιώσεις που
παίζουν σημαντικό ρόλο στη μυθοπλασία και στην αναζήτηση
του θείου.
Έτσι και σαν ανέβειςστον Μαλέα, ο Μαλέας πάντα θα σε ακολουθεί.
Παράλληλα όμως η πορεία στο βουνό συμπορεύεται με τον
υπαρξιακό στοχασμό, καθώς η μελαγχολία που εκπέμπει
παραπέμπει στη μεταβατικότητα και την προσωρινότητα
της ζωής.
Η ανάβαση στο βουνό έχει σκοπό την ανανέωση των αισθήσεων
και του πνεύματος, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο παραγωγικό ή
γενικότερα χρησιμοθηρικό κίνητρο.
Πάμε λοιπόν να ανέβουμε Καβομαλιά, όχι τον θαλασσινό θρύλο
που γνωρίζουμε, αλλά το βουνό των Κενταύρων.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Σε ακραίες καταστάσεις.
Γιάννης Ψαρράκης- Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009
Απ: Τα Βουνά μας.
Τι είναι αυτό;
Αρχαιολογικό φαίνεται, αλλά τι είναι ακριβώς'
Αρχαιολογικό φαίνεται, αλλά τι είναι ακριβώς'
Storm- Αριθμός μηνυμάτων : 512
Ημερομηνία εγγραφής : 08/10/2009
ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ :: Φύση :: Ορειβασία
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|
Δευ Νοε 07 2016, 20:09 από Janthina
» Και νέο ενδημικό φυτό ανακαλύπτεται στα Βάτικα.
Δευ Νοε 07 2016, 18:04 από Admin
» Αγριολούλουδα
Κυρ Νοε 06 2016, 17:15 από Admin
» ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
Δευ Ιαν 04 2016, 19:24 από Admin
» ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΡΙΟΙΚΟΥΣΙ ΠΟΛΛΟΙ
Δευ Ιαν 04 2016, 18:43 από Admin
» 1η Βατικιώτικη αστροβραδιά 2015
Πεμ Ιουλ 09 2015, 17:24 από Admin
» Θαλασσοπορία Καβομαλιά 2015
Πεμ Ιουλ 09 2015, 17:20 από Admin
» Πεζοπορία στο φάρο του Καβομαλιά.
Δευ Μάης 11 2015, 16:35 από Admin
» Πεζοπορία στο ρέμα "ΛΕΜΟΝΙΕΣ" Βελανιδίων.
Δευ Μάης 11 2015, 16:31 από Admin