ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
» Σπάνιο ενδημικό φυτό ανακαλύφθηκε στον Καβομαλιά.
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΔευ Νοε 07 2016, 20:09 από Janthina

» Και νέο ενδημικό φυτό ανακαλύπτεται στα Βάτικα.
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΔευ Νοε 07 2016, 18:04 από Admin

» Αγριολούλουδα
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΚυρ Νοε 06 2016, 17:15 από Admin

» ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΔευ Ιαν 04 2016, 19:24 από Admin

» ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΡΙΟΙΚΟΥΣΙ ΠΟΛΛΟΙ
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΔευ Ιαν 04 2016, 18:43 από Admin

» 1η Βατικιώτικη αστροβραδιά 2015
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΠεμ Ιουλ 09 2015, 17:24 από Admin

» Θαλασσοπορία Καβομαλιά 2015
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΠεμ Ιουλ 09 2015, 17:20 από Admin

» Πεζοπορία στο φάρο του Καβομαλιά.
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΔευ Μάης 11 2015, 16:35 από Admin

» Πεζοπορία στο ρέμα "ΛΕΜΟΝΙΕΣ" Βελανιδίων.
Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. EmptyΔευ Μάης 11 2015, 16:31 από Admin

Εικονοθήκη


Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. Empty
Εσωτερικοι σύνδεσμοι

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Αγκυροβολιο Βατικα
MarineTraffic.com
counter

Απρίλιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

Gold Life/Gaia Group
Gold Life/Gaia Group

Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι.

2 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω

Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. Empty Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι.

Δημοσίευση από Γιάννης Ψαρράκης Τετ Φεβ 24 2010, 21:35

Νομίζω είναι καλύτερα να δημοσιευθεί ολόκληρο.

Είναι λίγο μεγάλο το κείμενο, αλλά πιστεύω είναι αρκετά
ενδιαφέρον για να διαβαστεί.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Γιάννης Ψαρράκης στις Σαβ Φεβ 27 2010, 19:22, 1 φορά

Γιάννης Ψαρράκης

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. Empty Απ: Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι.

Δημοσίευση από maggies Σαβ Φεβ 27 2010, 12:03

Σωστες οι επισημανσεις. Πρεπει ομως ο κοσμος να αντιδρασει γιατι τωρα ο κοσμος μεσα στα προβληματα του δεν βλεπει καθαρα. Πρεπει ολοι μαζι καταστηματαρχες ,ξενοδοχοι, απλοι πολιτες να συναντηθουν και να αποφασισουν τι νομικα μετρα θα λαβουν. Μονο ετσι θα γινει κατι.Ο τοπος μαραζωνει. Οταν αντιδρουν μονο δυο τρεις στο τελος απομονωνονται και χαρακτηριζονται γραφικοι.

maggies

Αριθμός μηνυμάτων : 171
Ημερομηνία εγγραφής : 05/09/2009

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. Empty Απ: Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι.

Δημοσίευση από Γιάννης Ψαρράκης Σαβ Φεβ 27 2010, 19:31

Νομίζω πως είναι καλύτερα να δημοσιευθεί ολόκληρο το κείμενο.


ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΠΙΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ
(ή το χρονικό ενός εγκλήματος; )

Δεν γνωρίζω αν ποτέ στο παρελθόν η βατικοπατρίδα βρέθηκε σε τόσο κρίσιμη καμπή, όση νομίζω ότι θα είναι αυτή του έτους 2010.
Το έτος 2010 θα είναι μία χρονιά ορόσημο καθώς φαίνεται να πηγαίνουμε σε αναθεώρηση του Χάρτη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το τέλος του Δήμου Βοιών.
Αυτή ενδεχομένως από μόνη της να είναι μία αρνητική προοπτική, ωστόσο το πιο ανησυχητικό είναι οι συνθήκες και οι καταστάσεις κάτω από τις οποίες ο τόπος οδεύει προς αυτή την καμπή.
Και τούτο επειδή σε σημαντικά για τον τόπο ζητήματα η πορεία ήταν στάσιμη ή και αρνητική.
Και τούτο ας το δούμε αξιολογώντας τα επιμέρους ζητήματα.

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ
Ένα ζήτημα που ξεκίνησε περισσότερο από 20 χρόνια πριν, απαραίτητη προϋπόθεση για μία πόλη που θέλει να έχει προσανατολισμούς προς την τουριστική ανάπτυξη.
Ένα ζήτημα για το οποίο η επί δύο τετραετίες δημοτική αρχή είχε υποσχεθεί άμεση προτεραιότητα και επίλυση.
Σημερινή κατάσταση: Ο Δήμος δεν έχει βιολογικό καθαρισμό, δεν έχει επιλυθεί το ζήτημα της διάθεσης των απορριμμάτων, και έχει ανακύψει το γνωστό πρόβλημα των λυμάτων, έχοντας εξαναγκάσει τους δημότες σε υπερβολική χρήση χημικών με απρόβλεπτες συνέπειες για το περιβάλλον και τον υδροφόρο ορίζοντα.
Και το χειρότερο, δεν φαίνεται το πρόβλημα αυτό να επιλύεται σε άλλες δύο τετραετίες.

ΣΠΗΛΑΙΟ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ
Τόσα χρόνια μετά τη λειτουργία του κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για αξιοποίηση του σπηλαίου, αφού η οδική πρόσβαση μένει στα ίδια επίπεδα, χωρίς να μπορεί να ανέβει λεωφορείο στο σπήλαιο, αλλά και τα μικρά αυτοκίνητα να ταλαιπωρούνται διασταυρούμενα και υποχρεούμενα να περάσουν μέσα από το χωριό της Καστανιάς, λειτουργώντας έτσι αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα του σπηλαίου.
Το σπήλαιο ουσιαστικά δεν έχει αξιοποιηθεί, και ενδεχομένως στην μετά Καλλικράτη εποχή να επιχειρηθεί η αξιοποίηση του σε βάρος των συμφερόντων του τόπου.

ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ
Οκτώ χρόνια μετά και με μία έτοιμη μελέτη που παρέλαβε η δημοτική αρχή, το απολιθωμένο δάσος παραμένει αναξιοποίητο.
Είδαμε και το αλλοπρόσαλλο το απολιθωμένος δάσος να διαφημίζεται στα φυλλάδια του Δήμου, και όταν επισκέπτες με λεωφορείο έφθασαν και διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε οδική πρόσβαση για το λεωφορείο τους, δικαιολογημένα μας έβριζαν.

ΟΡΜΟΣ ΒΑΤΙΚΩΝ
Από τις 11-10-2009 μέχρι τις 13-2-2010, δηλαδή σε 4 μήνες είχαμε 222 προσορμίσεις και αρκετές φορές πολυήμερες αγκυροβολίες και παραμονές πλοίων. Γιγάντια τάνκερς παραμένουν για πολλές ημέρες στον κόλπο, είτε αναμένοντας ναύλο είτε κάνοντας επισκευαστικές εργασίες.
Το πλοίο VASSI παραμένει στον όρμο για περισσότερο από 4 μήνες.
Ο όρμος σταδιακά με την ανοχή και ενθάρρυνση της δημοτικής αρχής μετατρέπεται σε Πέραμα

ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ
Παρά τις κάποιες βελτιώσεις απέχουμε πολύ από το να ισχυριστούμε ότι ο δρόμος που μας συνδέει με την πρωτεύουσα του Νομού, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις.

ΛΙΜΑΝΙ
Με δύο λιμενικά έργα έχουμε καταφέρει στην ουσία να μην έχουμε λιμάνι ούτε στην πόλη ούτε στο Παλιόκαστρο. Το λιμάνι στο Παλιόκαστρο απαιτεί συμπληρωματικά έργα και ασφαλή δρόμο.
Ο προβλήτας με το προστατευτικό μπαστούνι δεν προσφέρει καμία ασφάλεια, και κατά περίπτωση εξυπηρετεί 3 σκάφη.
Τις δύο λάντζες και το σκάφος του λιμενικού.
Ακόμη και προμελέτη ανάπλασης παραλίας της πόλης που έχει φέρει η δημοτική αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο, έχει συνταχτεί με πρώτο κριτήριο την εξυπηρέτηση των φορτοεκφορτώσεων στον προβλήτα για τους ανεφοδιασμούς των πλοίων και τις φορτώσεις οχημάτων του πλοίου γραμμής.

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ – ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Είναι γνωστό πως όταν το 2001 ανέκυψε το θέμα των ανεμογεννητριών για την περιοχή, σχεδόν το σύνολο της τοπικής κοινωνίας αντιτάχτηκε σε αυτή την προοπτική με περισσότερες από 5.500 υπογραφές κατά της εγκατάστασης των ανεμογεννητριών στην περιοχή.
Το θέμα της μη εγκατάστασης των ανεμογεννητριών στην περιοχή έγινε σημαία για τις δημοτικές αρχές, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής που στις προεκλογικές της θέσεις κατηγορηματικά δήλωνε πως δεν θα επιτρέψει την εγκατάσταση ανεμογεννητριών στον τόπο.
Και αυτό το διακήρυσσε μέχρι πέρυσι, που ο κόμπος έφθασε στο χτένι και οι μάσκες της υποκρισίας έπεσαν.
Ο κόμπος στο χτένι ήταν το Ειδικό Πλαίσιο για τις ανανεώσιμες του πρώην υπουργού Σουφλιά.
Η δημοτική αρχή δήλωσε ότι άλλαξε γνώμη, και η προσπάθεια της να χειραγωγήσει την τοπική κοινωνία έπεσε στο κενό καθώς 468 κάτοικοι του Πάρνωνα, οι μισοί από τους οποίους Βατικιώτες, προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά του Ειδικού Πλαισίου.
Εν τω μεταξύ ανέκυψε και το θέμα του εργοστασίου στα Ασπρούδια.
Εργοστάσιο και ανεμογεννήτριες. Δύο θέματα που φαίνονται προς το παρόν να έχουν παγώσει. Να έχει απομακρυνθεί ο κίνδυνος.
Έχει όμως πράγματι απομακρυνθεί;
Προσωπικά νομίζω πως δεν έχει απομακρυνθεί καθόλου, και οσονούπω θα μας προκύψουν με όλη την οξύτητα.
Μπορεί η αντίδραση της τοπικής κοινωνίας και κυρίως οι εξελίξεις στο Παυλοπέτρι να έφεραν την κατάσταση πίσω στο θέμα του εργοστασίου, όμως η υπόθεση είναι ολοζώντανη και δεν θα είναι διόλου απίθανο να δούμε μεθοδεύσεις και απόπειρες υποβάθμισης της ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας του Παυλοπετρίου.
Άλλωστε η πρακτική των τωρινών ημερών δείχνει πόσο εύκολα στο όνομα της πράσινης αλλά και της μαύρης ανάπτυξης, θυσιάστηκαν σπουδαίοι και γνωστοί αρχαιολογικοί χώροι όπως η Χαιρώνεια και ο Μαραθώνας.
Συχνά έχουμε την εντύπωση πως ο μέχρι τώρα αγώνας μας έχει αποτρέψει την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών στα Βάτικα.
Και φοβάμαι πως αυτό είναι πλάνη, χωρίς να υποβαθμίζω τους αγώνες χρόνων και τη σπουδαιότητα τους.
Όμως η πραγματικότητα προκύπτει μέσα από τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΣΜΗΕ και της ΡΑΕ.
Οι ανεμογεννήτριες δεν έφθασαν ακόμη στα Βάτικα κυρίως για δύο συναφείς λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι ότι ακόμη δεν έχει κατασκευαστεί δίκτυο υψηλής τάσης, για να δεχθεί και μεταφέρει το ρεύμα των αιολικών σταθμών.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΜΗΕ και της ΡΑΕ (σελίδα 6 προτάσεων της ΡΑΕ στη διαβούλευση του σχεδίου νόμου για την Διείσδυση των ΑΠΕ) για την Πελοπόννησο το υφιστάμενο δίκτυο μπορεί να απορροφήσει 1100 MW αιολικής ισχύος, ενώ με τις υπολογιζόμενες επεκτάσεις του δικτύου μέχρι το 2015 θα μπορεί να απορροφήσει 2300 MW από αιολικούς σταθμούς.
Οι άδειες που μέχρι τώρα έχουν χορηγηθεί για αιολικά φθάνουν σε ισχύ τα 1800 MW, ενώ έχουν διαβιβαστεί από τη ΡΑΕ προς αξιολόγηση ακόμα αιτήσεις 500 MW.
Οι άδειες οι οποίες έχουν εγκριθεί είναι ήδη πολύ πάνω από τις δυνατότητες του συστήματος.
Ωστόσο αυτό που αποσιωπάται παρά την προπαγάνδα ότι οι ανεμογεννήτριες είναι η λύση στα θερμικά εργοστάσια και του περιβαλλοντικού προβλήματος, είναι ότι αυτή η ανάπτυξη αιολικής ισχύος για λόγους σταθερότητας του συστήματος ( εξαιτίας μη προβλεπόμενων καιρικών συνθηκών) προϋποθέτει ανάλογη ανάπτυξη θερμικών μονάδων για να καλύπτουν το σύστημα όταν οι ανεμογεννήτριες δεν λειτουργούν.
Αυτό εξηγεί και το πώς συνδέονται τα 876 αιολικών MW στον Πάρνωνα με τα 438 MW του εργοστασίου στα Ασπρούδια, και πως αυτά τα δύο θέματα είναι αλληλένδετα και πάνε πακέτο.
Από το Δελτίο εξαμηνιαίας αναφοράς έργων του ΔΕΣΜΗΕ (Ιούνιος 2009) στη σελίδα 70 μας πληροφορεί ότι είναι προγραμματισμένη επέκταση δικτύου μεταφοράς 150 KV Μολάοι – Νεάπολη και πως το δίκτυο θα ενταχθεί στο σύστημα το β’ εξάμηνο του 2013.
Ξεκαθαρίζει απόλυτα πλέον η εικόνα που έχουν οι κυβερνώντες για τα Βάτικα, και τη Λακωνία γενικότερα.
226 MW αιολικής ισχύος στα Βάτικα ( σύμφωνα με το Ειδικό Πλαίσιο) που σύμφωνα με νεότερες προτάσεις – σενάρια μπορούν να προσαυξηθούν κατά 50% και να φθάσουν τα 340 MW, δηλαδή 400 ανεμογεννήτριες σαν και αυτές που έχουν εγκατασταθεί στους Μολάους. Και επιπλέον ένα θερμικό εργοστάσιο 438 MW.

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ
Κάτω από αυτές τις συνθήκες φθάνουμε στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ.
Μία μεταρρύθμιση του διοικητικού χάρτη της χώρας, υποτίθεται για ανάγκες εκσυγχρονισμού.
Οι δηλώσεις όμως του πρωθυπουργού πως ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ θα αποτελέσει το όχημα για την πράσινη ανάπτυξη μάλλον δείχνει τις πραγματικές προθέσεις, και εξηγεί τους προσανατολισμούς για όσο το δυνατόν λιγότερους δήμους, όσο το δυνατόν μεγαλύτερα σχήματα.
Τα πολλά αυτοδιοικητικά κέντρα είναι πονοκέφαλος για την κεντρική εξουσία, καθώς είδαμε και αρκετούς δήμους να προσφεύγουν στο ΣτΕ για αιολικούς σταθμούς.
Τα λιγότερα και μεγαλύτερα αυτοδιοικητικά κέντρα παρέχουν προϋποθέσεις ευκολότερου ελέγχου από την κεντρική εξουσία, και μέσω αυτών ευκολότερο έλεγχο των τοπικών κοινωνιών.
Έτσι έχουμε φθάσει στο στάδιο λίγους μήνες πριν τις εκλογές της Τ.Α όλοι να γνωρίζουμε ότι θα γίνουν συνενώσεις δήμων, αλλά κανείς να μην γνωρίζει αν η Λακωνία θα γίνει 3 δήμοι, θα γίνει 5 δήμοι, ή θα γίνει ένας δήμος;
Αυτό που εκτός απροόπτου θεωρείται βέβαιο είναι πως μετά τον Οκτώβρη του 2010 δεν θα υπάρχει πλέον δήμος Βοιών.
Παρότι το ζήτημα του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ είναι μεγάλο και σοβαρό, καθώς γίνεται ερήμην των τοπικών κοινωνιών, εντούτοις δεν θα ήθελα ιδιαίτερα να σταθώ σε αυτό, καθώς για τον τόπο μεγαλύτερο ζήτημα ενδεχομένως δεν είναι ο ίδιος ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, αλλά το πώς παραδίδεται ο τόπος στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ.
Δυστυχώς σε ότι είχε σχέση με την πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου, τίποτα δεν προχώρησε. Ότι ήταν όπλο και εφόδιο του τόπου για την ανάπτυξη του δεν αξιοποιήθηκε και υποβαθμίστηκε.
Δεν προχώρησε ο βιολογικός καθαρισμός, δεν προχώρησαν έργα υποδομής και ανάπτυξης, δεν αξιοποιήθηκε το απολιθωμένο δάσος, δεν αξιοποιήθηκε το σπήλαιο του Αγίου Ανδρέα αλλά και ο σπηλαιολογικός πλούτος του τόπου, δεν αξιοποιήθηκαν οι φυσικές ομορφιές του τόπου.
Αντίθετα ότι υποβάθμιζε το τόπο και τον οδηγούσε προς την βιομηχανική υποβάθμιση, ενθαρρύνθηκε και διευκολύνθηκε.
Διευκολύνθηκαν οι ανεφοδιασμοί των πλοίων από τη δημοτική αρχή (και πώς να μη διευκολύνοντο όταν τα επιχειρηματικά συμφέροντα αυτού του αντικειμένου είναι εγκατεστημένα στο Δήμο), και τείνουν να μετατρέψουν τον όρμο σε βιομηχανική Ελευσίνα.
Διευκολύνθηκε η εγκατάσταση των ανεμογεννητριών από μία δημοτική αρχή που διατυμπάνιζε διαρκώς τη θέση της κατά των ανεμογεννητριών και στο τέλος δήλωσε υπέρ.
Η δημοτική αρχή ήδη από τις 12-3- 2007 είχε στα χέρια της μελέτη της ΔΕΗ, και γνώριζε ότι στα Μανωλαριάνικα κάτω από το λατομείο σε έκταση 14 στρεμμάτων θα κατασκευαζόταν υποσταθμός 150/20 KV.
Ένας υποσταθμός τέτοιας δυναμικότητας ήταν φανερό ότι κατασκευαζόταν για να πάρει ρεύμα και όχι για να φέρει. Και όμως ένα τόσο σημαντικό για το τόπο ζήτημα το απέκρυψε και ποτέ δεν ενημέρωσε τους Βατικιώτες για το τι προγραμμάτιζαν να κάνουν στα Βάτικα.
Όλα αυτά τα χρόνια κορόιδευε τους Βατικιώτες, δηλώνοντας πως είναι ενάντια στην εγκατάσταση των ανεμογεννητριών, γνωρίζοντας όμως τις μελέτες που είχαν επιλέξει να μετατρέψουν τον τόπο σε μία βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος.
Όπως κατά πάσα πιθανότητα γνώριζε και για το εργοστάσιο στα Ασπρούδια προτού αυτό γίνει γνωστό στην τοπική κοινωνία.
Και αυτό είναι το μείζον πρόβλημα του τόπου. Πως η πόλη παραδίδεται στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ όχι απλώς ανοχύρωτη μη έχοντας επιλύσει βασικά ζητήματα ανάπτυξης, αλλά παραδίδεται αλωμένη στα βιομηχανικά συμφέροντα.
Αλωμένη από μία απερχόμενη πλέον δημοτική αρχή που συνειδητά υπηρέτησε την δρομολόγηση του τόπου προς την υποβάθμιση, τη βιομηχανοποίηση, την απαξίωση.
Αποτελώντας τροχοπέδη στην δρομολογημένη πορεία του τόπου προς την ήπια τουριστική ανάπτυξη και παραδίδοντας την στα βιομηχανικά συμφέροντα.
Σύντομα ο τόπος θα υποστεί συντονισμένες επιθέσεις, και πολιτικά θα βρίσκεται ακάλυπτος.

ΩΡΑ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
Σύντομα θα δούμε εργοτάξια να εγκαθιστούν πυλώνες, να κατασκευάζουν υποσταθμό, μπουλντόζες να ανεβαίνουν στα βουνά για να τα καταφάγουν.
Μόνη λύση μπορεί να αποτελέσει η ίδια η τοπική κοινωνία. Συσπειρωμένη και συμπαγής να αποτρέψει το ζοφερό μέλλον των Βατίκων, των φουγάρων (εργοστασίων και πλοίων) των ανεμογεννητριών, των υποσταθμών και των πυλώνων.
Η να σηκώσει τα χέρια ψηλά και να προσφέρει τον τράχηλο της στη σφαγή που της ετοίμασαν.
Και εδώ οι Σύλλογοι και λοιποί μαζικοί φορείς του τόπου είναι που μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο συσπειρώνοντας και εκφράζοντας την τοπική κοινωνία.
Δεν φθάνουν πλέον απλές φραστικές διακηρύξεις ότι αντιτίθενται στην βιομηχανοποίηση και την υποβάθμιση του τόπου.
Θα πρέπει να αναλάβουν ουσιαστικές πρωτοβουλίες αποτροπής της επερχόμενης κατάστασης που θα οδηγήσει τα Βάτικα στο μαρασμό, την εγκατάλειψη, την ερήμωση.
Στη γενιά μας έλαχε η ευθύνη να κριθεί από τις επόμενες γενιές για τον τόπο που παρέλαβε και τον τόπο που θα παραδώσει.
Δεν πρέπει να δώσουμε το δικαίωμα στις επόμενες γενιές και στον ιστορικό του μέλλοντος να γράψει:
«Σπουδαίος τόπος που κατοικήθηκε από ανάξιους του ανθρώπους.».

Γιάννης Ψαρράκης

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Ημερομηνία εγγραφής : 03/09/2009

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι. Empty Απ: Τα Βάτικα στο πιο κρίσιμο σταυροδρόμι.

Δημοσίευση από maggies Σαβ Φεβ 27 2010, 20:25

Θυμαμαι τα Βατικα ποσο ζωντανα ηταν καποτε.Εσφυζαν απο ζωη. Ηταν πολυ ωραιες εποχες. Τωρα υπαρχει μια μαυριλα. Ισως μαυριλα στην δικια μου την θεωρηση οταν βλεπω αυτα που ερχονται. Λυπαμαι βαθυτατα που ο κοσμος δεν εχει ξυπνησει ή δεν εχει καταλαβει τι τον περιμενει. Γιατι ετσι που θα καταντησει ο τοπος οταν στηθουν ολα αυτα δεν θα βλεπεται. Και πολυς κοσμος θα φυγει. Που να παει ομως? Θα ερημωσει η περιοχη οπως τοτε που πολλοι εφευγαν για τα ξενα. Μονο που τωρα πια τετοιες λυσεις δεν υπαρχουν.

maggies

Αριθμός μηνυμάτων : 171
Ημερομηνία εγγραφής : 05/09/2009

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης